Yalova Üniversitesi Anasayfa isletme@yalova.edu.tr 0 226 815 52 00

Bologna Eşgüdüm Komisyonu

Bologna Eşgüdüm Komisyonu’nun amacı, bölümde Bologna Süreci’nin gereklerine uygun bir eğitim-öğretim yapısının oluşturulmasını, sürdürülmesini ve geliştirilmesini sağlamaktır. Bu kapsamda; bölümdeki tüm programların eğitim amaçlarının belirlenmesi, programlardaki tüm derslerin içeriklerinin eksiksiz ve güncel bir şekilde doldurulması hususunda öğretim elemanlarının bilgilendirilmesi ve sürece etkin katılımının sağlanması hedeflenmektedir. Komisyon ayrıca, kalite güvencesi çerçevesinde eğitim süreçlerinin sürekli iyileştirilmesine katkıda bulunur.


Dr. Öğr. Üyesi Üzeyir YILDIZ (Başkan)
uzeyir.yildiz@yalova.edu.tr
+90 226 815 .. ..
Oda No: 443

Araş. Gör. Mustafa YILMAZ (Üye)
mustafa.yilmaz@yalova.edu.tr
+90 226 815 61 20
Oda No: 419

Araş. Gör. Merve ERARSLAN TUĞCU (Üye)
merve.erarslan@yalova.edu.tr
+90 226 815 .. ..
Oda No: 419

a) Bologna süreciyle ilgili bölüm içindeki örgütlenmeyi sağlayıp iletişim stratejisi geliştirmek.
b) Bölümde yer alan lisans ve lisansüstü programlarının yeterliliklerini, mezuniyet koşullarını ve amaç ve hedeflerini otomasyon sistemine yüklemek.
c) Bölüm öğretim elemanlarına sorumlu oldukları derslerin veri girişiyle ilgili derslerin öğrenme çıktılarının, bu çıktıların program çıktılarıyla ilişkisinin ve ders bilgilerinin tanımlanıp otomasyon sistemine yüklemesi hususunda duyuru yapmak ve takipçisi olmak.
d) Bologna süreciyle ilgili bilgilendirmeler yapmak ve gerekli görüldüğü durumlarda da hizmet içi eğitim seminerleri düzenlemek.
e) Bölümde Bologna Süreci uygulamalarının yerleşmesi için gerekli önlemleri almak ve çalışmalar yapmak.
f) Mevcut durumu ve yapılan çalışmaları değerlendirip yeni dönem uygulamaları için stratejiler belirlemek.

1. Örgütlenme ve İletişim:
Bölüm içinde Bologna süreciyle ilgili düzenli bilgilendirme toplantıları ve iç yazışmalarla koordinasyonu sağlamak.
2. Veri Girişi ve Otomasyon İşlemleri:
Her dönem başlamadan Lisans ve lisansüstü programlara ait tüm derslerin içeriklerinin güncel biçimde otomasyon sistemine girilmesini sağlamak ve takip etmek.
3. Eğitim ve Bilgilendirme Faaliyetleri:
Bologna Süreci hakkında öğretim elemanlarına bilgilendirme seminerleri düzenlemek.
Gerektiğinde hizmet içi eğitim programları planlamak.
4. Değerlendirme ve Sürekli İyileştirme:
Bologna süreci ile ilgili veri girişlerini değerlendirmek, varsa eksiklikleri tespit etmek ve iyileştirme önerileri geliştirmek.

1. Ders Koordinatörlüklerinin Güncellenmesi:
Her dönem ders görevlendirilmelerine göre otomasyon sisteminde ders koordinatörlüklerinin güncellenmesi.
2. Bilgilendirme ve Takip Süreci:
Açılan derslerle ilgili derslerin ders içeriklerinin girilmesi veya güncellenmesi hususunda Öğretim elemanlarına duyuruların yapılması → Veri girişlerinin takibinin yapılması → Eksik veya hatalı girişlerin düzeltilmesinin sağlanması.
3. Destek ve Eğitim:
Ders içeriklerinin otomasyon sistemine girilmesi noktasında ihtiyaç duyan Öğretim elemanlarına destek verilmesi ve gerektiğinde eğitimler düzenlenmesi.
4. Raporlama:
Dönem sonlarında mevcut durum raporunun hazırlanması.

1. Bologna Süreci nedir?
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nı oluşturmak amacıyla geliştirilen, kalite güvencesi, öğrenme çıktıları ve yeterlilik temelli bir eğitim sistemidir.
2. Öğretim elemanlarının görevleri nelerdir?
Programlarda vermekte oldukları derslerin ders içeriklerini doldurmak, öğrenme çıktıları ile program çıktıları arasındaki ilişkiyi tanımlamak ve bilgileri zamanında sisteme girmektir.
3. Otomasyon sistemine girişlerde son tarih nasıl belirlenir?
Komisyon tarafından belirlenir ve duyurularla öğretim elemanlarına bildirilir.
4. Veri girişinde hata yapıldığında ne yapılmalıdır?
İlgili öğretim elemanı hatayı komisyona bildirerek gerekli düzeltmenin yapılmasını talep etmelidir.
5. Hizmet içi eğitimlere katılım zorunlu mudur?
Bologna süreci uygulamalarının sağlıklı yürütülebilmesi için bu eğitimlere katılım önerilir ve bazı durumlarda zorunlu tutulabilir.

Komisyon yılda en az iki kez toplanır, gerek görülürse ek toplantılar düzenlenebilir.
Tüm çalışmalar bölüm başkanlığı onayıyla yürütülür.
Komisyon üyeleri arasında dönemsel olarak görev dağılımı yapabilir.
Hazırlanan raporlar ve iyileştirme önerileri, kalite komisyonu ve fakülte yönetimiyle paylaşılır.